Translate

Followers

EZ Q

Rabu, 2 Disember 2009

Pendemonstrasi yang Bodoh ..

Kira-kira 1,000 orang yang mendakwa mewakili sebuah pertubuhan bukan kerajaan (NGO) mengadakan demonstrasi secara aman di hadapan pintu masuk Kota Darul Naim di sini bagi mendesak Menteri Besar Datuk Nik Aziz Nik Mat memohon maaf kepada Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak berhubung satu kenyataan kontroversinya baru-baru ini.


Mereka yang berkumpul di hadapan pintu masuk yang menempatkan pusat pentadbiran kerajaan Kelantan itu turut mendesak Nik Aziz melepaskan jawatannya ekoran kemunculan beberapa isu yang dianggap mereka menjejaskan kerajaan dan rakyat negeri.
Selepas berkumpul hampir setengah jam sejak pukul 10.15 pagi, kumpulan itu menyerahkan memorandum tersebut kepada Setiausaha Politik Menteri Besar, Anual Bakri Haron di pintu masuk kota berkenaan.


Keadaan hampir menjadi kecoh semasa kumpulan itu meluahkan rasa kecewa apabila gagal menyerahkan sendiri memorandum itu kepa-da Nik Aziz, namun ia dengan pantas dileraikan oleh polis.Ketua Polis Kelantan, Datuk Abdul Rahim Hanafi yang berada di tempat kejadian kemudiannya meminta kumpulan itu bersurai sebelum tindakan yang lebih tegas diambil.Mereka yang turut membawa beberapa kain rentang yang antara lainnya tertera kata-kata "Nik Aziz Perlu Letak Jawatan" dan "Kami Desak Nik Aziz Mohon Maaf Kepada Najib", kemudiannya akur dan bersurai sambil diawasi Unit Tindakan Ringan Anti Rusuhan.Sementara itu wakil NGO itu yang menamakan diri mereka Jemaah Prihatin Rakyat Kelantan, Johan Che Pa berkata, memorandum itu menandakan bantahan se-


bahagian besar rakyat Kelantan yang kecewa dengan kenyataan Nik Aziz berhubung doa diturunkan bala terhadap Najib dan Umno bersabit tuntutan royalti petroleum pada 27 November lepas."Sekiranya Nik Aziz enggan memohon maaf kepada Datuk Seri Najib dan seluruh umat Islam, gerakan ini tidak akan berakhir di sini," kata beliau yang juga Timbalan Ketua Umno Bahagian Pasir Mas.


Sumber : Bernama


ulasan : nampak sangat orang yang buat demo nie bebal dan bodoh sebabnya kalau tanya kenapa buat demo ?? jawapnya entah saja ikut-ikut orang buat demo aku pun nak demo. sebenarnya kalau kita kaji balik setiap yang dilakukan oleh tuan guru pasti ade penyebabnya. apa yang berlaku sebenarnya ialah penafian hak royalti minyak yang dibuat oleh kerajaan persekutuan kepada kerajaan negeri. Penafian ini sebenarnya adalah helah dan satu kezaliman yang dilakukan oleh kerajaan UMNO /BN terhadap kerajaan pimpinan Tok Guru. Kalau kata nak laksanakan Prinsip 1 Malaysia Rakyat didahulukan pencapaian diutamakan, takkan kepentingan rakyat kelantan untuk dapatkan royalti minyak dinafikan ??Kan bodoh dan bebal nampaknya tu. Wajar kalau orang yang kena zalim mendoakan orang yang zalim kebinasaan. Orang Melayu yang buat demo nie pun bodoh juga sebab lupa apa yang kerajaan persekutuan pernah buat pada kerajaan terengganu semasa dibawah pimpinan Tuan Guru Datuk Seri Presiden PAS.


Pasal doa, sepertimana yang disebutkan oleh Tuan Guru Ust Zulkifli Ismail, Ketua Dewan Ulama PAS Melaka semalam, Pendokong Perjuangan Islam dah lama doakan kehancuran dan kebinasaan buat UMNO dan BN dulu kini dan selamanya. Agaknya orang UMNO /BN nie baru perasan agaknya ? Ish.. Melayu mudah Lupe dan Memang dah tua..

Tiada ulasan: