Translate

Followers

EZ Q

Jumaat, 11 September 2009

Dari UM ke Salak Tinggi :RAMADHAN MASUK SEPARUH AKHIR

Assalamualaikum... salam perjuangan .. salam ramadhan buat semua tak kira dimana jua anda berada.Kudoakan moga semuanya sehat-sehat walafiat hendaknya serta mendapat perlindungan dan redha serta rahmat daripada Allah.

Alhamdulillah syukur kita kehadrat Allah SWT kerana masih lagi dianugerahkan peluang untuk kita sama-sama berada dalam bulan ramadhan ; bulan yang penuh dengan keberkatan dan rahmat daripada Allah SWT.

Bertepatan dengan hadis Nabi SAW yang bermaksud Ramadhan Awalnya terdapat rahmat, pertengahannya pula diberikan keampunan oleh Allah dan akhirnya pula dilepaskan daripada azab api neraka.

Saudara dan anak-anak yang budiman,

kita pada ketika ini telah berada dalam fasa yang ketiga dalam bulan ramadhan yang mana seperti yang telah dinyatakan didalam hadis yang sebelum ini, mengandungi seribu satu macam kelebihan bagi mereka yang menghidupkannya.Namun yang demikian jika kita kenang-kenang kembali segala amalan yang kita laksanakan dalam bulan ramadhan adakah bebar-benar mencukupi bagi menampung amalan yang kita lakukan dalam 11 bulan yang seterusnya.

Firman Allah SWT yang bermaksud " Maka bersegeralah kamu mendapatkan keampunan dan maghfirah daripada tuhan kamu;dan juga ganjaran syurga yang dijanjikan"Tidakkah kita menginginkan ganjaran dan keampunan daripada Allah SWT?

Dalam bulan yang penuh dengan kemuliaan ini, marilah kita sama-sama meningkatkan amal ketaqwaan kita kepada Allah SWT yang telah banyak mengurniakan nikmat dan rezeki yang tidak terhingga kepada seluruh ummat manusia termasuklah kepada diri kita. Moga-moga kita tidak tergolong dikalangan hamba-hambaNya yang tidak reti untuk mensyukuri nikmat yang telah dikurniakan.

Selamat menempuh Lailatul Qadar dalam 10 malam yang terakhir ..

Tiada ulasan: