Translate

Followers

EZ Q

Jumaat, 16 Januari 2009

Pihak Lawan Letak Kepala Babi Dalam Surau Akademi Pengajian Islam Universiti Malaya -Malaysiakini

Tak sudah dengan isu Babi yang menggemparkan Negeri Melaka,Selangor dan Kedah, kini Isu Babi @ Khinzir bergema pula di Universiti. Al maklum sebelum nie banyak kita dengar babi di kandang ... bulan lepas gambar kepala babi dalam blog bro. Al Amin, dan pagi tadi ntah makhluk mana agaknya yang punya angkara diletakkan babi dan bendara PAS pulak dalam SURAU Akademi Pengajian Islam.


Dah tau babi tu haram hukumnya bila memegang dan memakannya bagi orang Islam yang dengki sangat letakkan bangkai babi tu kat dalam tempat yang suci apasal ?? saya rasa ada golongan yang cuba untuk memainkan sentiman agama di Universiti ini. Kalau yang belajar di Universiti ini orang yang bijak bukan orang yang bebal dan gila tak sepatutnya perbuatan ini dilakukan.


Saya cuba meneliti hal ini dari apa yang di khabarkan oleh rakan-rakan di Universiti Malaya khususnya ini adalah permainan kotor pihak lawan dalam memenangi pilihanraya kampus. dan bak kata pepatah " Dimana Tumpahnya kuah kalau tidak ke nasi". Begitulah juga yang saya dapat simpulkan jika kita meneliti skop politik negara malaysia yang kita cintai dan kita sayangi, saya rasa sahabat-sahabat sudah tau dan sudah boleh mengagak pihak mana yang selalu membuat onar tak kiralah dalam pilihan raya kecil, pilihanraya umum mahupun pilihanraya kampus. Jelas sekali Bapak borek anak rintik.

Oleh itu ingatan buat sahabat-sahabatku di semua fakulti di Universiti Malaya yang bakal mengundi pada 19 hari bulan ini " sanggupkah anda mengundi puak atau golongan yang telah mencemarkan islam ??? " Jika Anda Islam Bantulah Persatuan yang ideologinya Islam. Sabda Rasulullah SAW " siapa yang menyokong sesuatu kaum itu dan menyerupai mereka maka mereka adalah golongan yang tersebut." Jika anda menyokong golongan yang menentang islam maka andalah orang yang bukan islam dan andai kata perkara ini dilakukan oleh seorang yang kononnya cerdik sebenarnya dialah orang yang paling bodoh dalam dunia.

3 ulasan:

si lembik's berkata...

depa ingat raya korban bulan ni..rupanya bulan lepas.....maybe pepuak umno nak merasa daging ni kot...tu la, kalo ikut pepatah aku senang je..."belajo je tinggi tapi bodo juga..."

Ibnu Mohyeddin berkata...

hmm .. yang puok UMNO dan anak Beranak diorang jer ler

inam kitites berkata...

sebab tu larr pentingnya golongan tabligh..
sbb golongan inilah yg akan menguatkan masjid atau surau..bila surau dan masjid di kediaman "sendiri" sudah ditahap kuat baru golongan tabligh harus menguatkan masjid/surau di tempat "lain" pulak dan begitulah sirah junjugan kita