Translate

Followers

EZ Q

Isnin, 17 November 2008

Iraq Izinkan Kuffar kekal di Iraq-Malaysiakini

BAGHDAD 16 Nov. - Kabinet Iraq hari ini meluluskan perjanjian keselamatan yang akan membenarkan askar Amerika Syarikat (AS) untuk terus berada di negara ini sehingga 2011.Kelulusan perjanjian itu adalah hasil rundingan intensif selama hampir setahun.Perjanjian tersebut masih perlu diluluskan oleh Parlimen Iraq tetapi Menteri Luar, Hoshiyar Zebari menjangka kelulusan tersebut diberikan sebelum akhir bulan ini.

Perjanjian tersebut yang mengawal kehadiran askar AS bagi tempoh selepas akhir tahun ini, kini dikenali secara rasmi sebagai perjanjian mengenai pengunduran askar AS."Kabinet secara sebulat suara telah meluluskan perjanjian antara Iraq dengan AS bagi melaksanakan pengunduran askar Amerika dari Iraq," kata jurucakap kerajaan, Ali al-Dabbagh.Menurut draf perjanjian itu, askar AS dikehendaki berundur dari pekan dan kampung di Iraq ke pangkalan mereka selewat-lewatnya pada pertengahan tahun depan dan meninggalkan negara ini terus menjelang akhir 2011.
ulasan assirkami:
Hai nampak gaya tak berjaya gak cadangan Presiden Obama nak tarik balik tentera dan terpaksa biarkan tentera USA kekal di Iraq. Tapi kalau yang dikekalkan tu muslim dan dapat bantu muslim yang lain tak perlah jugak .. ini kapiaq yang dibiarkan untuk menghancorkan ummat islam sepertimana yang berlaku didunia islam yang lain. akai ada ka ??

Tiada ulasan: