Translate

Followers

EZ Q

Isnin, 17 November 2008

Ustaz Ashaari dikejar ..Ayah Pin dibiar - Malaysiakini

dua tiga minggu lepas timbul kembali isu mengenai ayah pin(pengasas ajaran ayah pin) muncul kembali diperkatakan dan tiada sebarang tangkapan yang dilakukan bahkan dibiarkan bebas bergerak walaupun telah diisytiharkan ajaran tersebut haram dan sesat. Yang heran bin ajaibnya, pak pin nie boleh dibiarkan bebas untuk balik ke kampung halaman dan hidup seperti sedia kala walaupun sebelum ini cukup aktif dengan perkampungannya diterengganu.

saya melihat ini adalah satu tindakan double standart yang dilakukan oleh pihak-pihak yang berkaitan. teringat saya pada salah saorang pemimpin salah satu kumpulan yang diharamkan iaitu Abuya Ustaz Ashaari Mohamad yang ditahan di bangkok kerana menyebarkan ajaran aurad muhammadiah yang didakwa sebagai sesat.

kenapa abuya ditangkap sedangkan ayah pin dibiarkan bebas ?? kalau dah isytihar kata menyeleweng kenapa tak der tindakan apa apa ?? pihak berkuasa agama buat apa ?? makan gaji buta ker ?? kalau tak cukup kakitangan ambil kakitangan baru.

macammana maksiat dan gejala sosial nak berkurang kalau yang buatnya ramai yang nak benteras dan kawalnya boleh bilang ngan jari. Fikir-fikirkan ...

Tiada ulasan: