Translate

Followers

EZ Q

Sabtu, 11 Oktober 2008

Umno Melaka Makin Celaru....Alkisah Datuk Shah Rukh Khan -Malaysiakini

Rasanyalah Kerajaan Melaka pimpinan Datuk Seri Mohd Ali bin Mohd rustam nie dah tak ada orang lain kot nak dianugerahkan pangkat. Dan tak lama lagi pulak ada lah seorang hero hindustan, seorang mamak dan dua orang artis lagi bakal dianugerahkan dengan gelaran Datuk.

Tapi apa sumbangan yang telah diberikan oleh hero hindustan nie pada kerajaan melaka pimpinan Datuk Ali nie ?? rasanya mamat sekor nie tak ada sumbang apa -apa pun pada pembangunan negeri.Tapi kalau berikan pada tiga orang tokoh yang merupakan rakyat malaysia dan rakyat melaka jati tu tak kisah lah .

Nampak sangat nak dapat publisiti murahan betul lah Datuk sorang nie. Kot yer pun Melaka dah diiktiraf sebagai Bandaraya Warisan Dunia sekalipun jangan ler gadaikan banyak reta orang melaka semata-mata mamat khan nie.

Kalau nak dikirakan pun, mamat khan nie pun bukanlah diantara orang penting yang duk dalam kerajaan negeri melaka. Nak kata mamat nie AJK UMNO bahagian pun bukan .. Ahli MT dalam UMNO pun bukan so apa sumbangan Mamat khan nie pada bangsa Melayu ?? sekadar berlakon jer tak bawa manfaat apa -apa pun.

Nak kata menghargai sumbangan , apa sumbangan yang diberi khususnya pada rakyat Malaysia dan rakyat melaka dikampung-kampung ?? Buang duit dan buang masa saja .. baiklah sedekahkan pada fakir miskin yang lebih memerlukan berbanding dengan beri pada orang yang dah sedia ada kaya untuk mengayakan lagi.

1 ulasan:

ali berkata...

Salam

Jangan cepat melatah nak hentam KM Melaka ini (walau pun surat khabar Singapura pernah sebut dia 'is a non leadership material). Ali Rustam ini sebenarnyanya adalah seorang pemimpin yang sangat berwawasan.

Kita jangan lupa politic is a game of possibilities. Lupakah kita semua bila Ali Rustam menang Naib Presiden pada 2004, bertaburan bintang kebesaran Melaka gugur di bumi Sabah, ramai orang politik yang tak pernah pijak bumi Melaka pun dapat gelaran Dato'. Ini namanya strategi kawan.

Jangan lupa Rosmah Mansor minat sangat sama Shah Rukh Khan...lupakah sedara yang Shah Rukh Khan cium tangan Rosmah tak berapa lama dulu....ingat lagi tak. Bukankah Rosmah akan menjadi first lady Malaysia (ikut perkiraan orang UMNO)jadi bila bodek jangan bodek suami saja isteri pun AMAT PENTING sedara. Bila mamat tu datang dari Bollywood nanti tentu Rosmah akan hadir dalam majlis tu...maka Rosmah tak akan lupa Ali Rustam....