Translate

Followers

EZ Q

Sabtu, 11 Oktober 2008

SIAPA MAT JENIN : ALI RUSTAM ATAU ANWAR ??- Malaysiakini

Rasanya bila saya lihat pencalonan UMNO yang akan mengadakan pemilihan pada bulan 3 tahun depan saya rasa Ketua Menteri Melaka Datuk Ali Rustam sebenarnya yang berangan-angan lebih untuk menjadi TPM. ungkapan angan-angan mat jenin sebenarnya balik kepada beliau kerana jika sebelum ini beliau mengatakan bahawa DSAI tidak akan berpeluang untuk menjadi PM kerana tidak mendapat sokongan penuh daripada ahli dewan dan pelbagai kaum.

sepatutnya beliau menilai diri beliau sendiri layakkah beliau mencalonkan diri sebagai Timbalan presiden UMNO ?? saya fikir beliau sebenarnya yang berangan. ini kerana tugas sebagai timbalan presiden UMNO atau pun yang bakal menyanjang jawatan sebagai Timbalan Perdana Menteri bukan satu tugas yang mudah .

kalau beliau tetap ingin meletakkan harapan untuk menjadi Timbalan presiden UMNO rasanya elok lupakan saja. sebabnya jika beliau dipilih sebagai Timbalan Presiden sudah pasti beliau akan tinggalkan Melaka dengan hutang yang tak terlangsai. Seeloknya beliau langsaikan hutang tu dulu baru fikirkan nak pegang jawatan apa.

Tapi kalau dah kemaruk sangat ikutlah perasaan tu .. insya Allah akan tersungkur juga tak lama lagi. Sapandai-pandai Datuk Ali melobi akhirnya tak dapat satu pencalonan pun juga.

Tiada ulasan: