Translate

Followers

EZ Q

Selasa, 19 Ogos 2008

Siapa Yang Raba ??

BUKIT MERTAJAM: Seorang ahli Puteri Umno membuat laporan polis semalam yang mengadu punggungnya diraba seorang penyokong pembangkang pada hari penamaan calon, Sabtu lalu. Jurucakap polis berkata, laporan dibuat pengadu berusia 33 tahun di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Kuala Muda, Sungai Petani dan kes itu diklasifikasikan sebagai mencabul kehormatan.

sumber :
Berita Harian
komen :
kadang kita nak salahkan orang yang tak buat pun payah. tapi sepatutnya kita patut salahkan diri kita jika kita yang menjadi penyebabnya. Mungkin disebabkan kita mempunyai tarikan yang membuatkan orang terpesona dan tertarik pada kita. lagipun kalau kita tak rela dan jaga adab serta serba serbi tentu tak jadi macam nie. almaklum lah kadang puteri nie nama jer puteri tapi adab serta gaya seorang puteri tu tak ada sebabnya tak tutup aurat.

tengok saja cara pakaian mereka yang kadang-kadanng sengaja menarik perhatian lelaki untuk merapati mereka.bukankah itu boleh membawa pada fitnah dan mungkar. Bak kata pepatah melayu kalau tidak ditup angin masakan pokok boleh bergoyang. so kalau nak selamat ikut cara yang islam gariskan. Tutup aurat dan jaga adab.

Tiada ulasan: