Translate

Followers

EZ Q

Rabu, 21 September 2011

Sitt AlWuzara Hina Agama : Apa Tindakan Kita ?

Assalamualaikum .. salam mesra

Dah dekat berminggu-minggu dan rasanya dah hampir berbulan-bulan isu ini dimainkan untuk meminta pihak yang berwajib mengambil tindakan tapi apa yang berlaku seolah tak ada apa-apa tindakan yang diambil terhadap golongan yang mempersendakan agama.  Weh .. Bab agama nie jangan buat main lah dan jangan pandang mudah. Jika tak ada tindakan yang diambil terhadap golongan ini seluruh negara akan sama-sama menanggung dosa dek kerana tak ada pencegahan dan tindakan yang diambil keatas mereka. 

Kalau nak dibangkitkan daripada sirah saidina Abu Bakar Radhiallahuanhu , beliau cukup pantang bila ada orang yang sanggup mempermainkan agama bahkan menghina baginda Nabi SAW. Ye lah orang akan kata tu zaman saidina Abu Bakar .. Sekarang zaman moden , zaman sains dan teknologi .. jadi tak boleh nak buat macamtu . 

pada akulah , sewajarnya tindakan yang drastik dan segera perlu diambil dalam mengatasi masalah tersebut dan janganlah dibiarkan ianya basi dan anggap ala masalah kecil jer tak perlu nak diperbesarkan . Perlu ada tindakan segera tak kiralah guna mahkamah syariah ke guna apa juga cara sekali pun untuk menyedarkan dan memberikan pengajaran yang setimpal pada golongan sampah interaktif macam mereka nie

Tiada ulasan: