Translate

Followers

EZ Q

Sabtu, 30 Januari 2010

Dari Serkam ke Tanah Adat : Rehat Sebentar

Assalamualaikum .. salam perjuangan

Alhamdulillah segala pujian bagi Allah Rabb sekalian alam, selawat dan salam buat rasul junjungan seterusnya buat para sahabat dan para pendokong perjuangan menegak kebenaran. Syukur ke hadrat Allah kerana masih lagi berpeluang untuk melakarkan beberapa cebisan kenangan yang kuperoleh hampir sebulan berada di bumi bertuah tanah adat, Rembau Negeri Sembilan.

situasi yang cukup berbeza dengan tempat-tempat lain yang pernah kulawati. suasana kerja yang sentiasa harmoni dan ceria membuatkan guru dan pelajar saling tak tumpah semacam sebuah keluarga besar yang akrab. Daripada Dato' Pengetua yang berpandangan jauh hinggalah kepada pelajar yang paling taat pada perintah, membuatkan kurasa satu keseronokan dan ketenangan dalam melaksanakan tugas sebagai pendidik.

pengalaman di bumi Semesra ini, suasananya berbeza dengan sekolah-sekolah yang pernah ku ajar sebelum ini.Pelajar yang bersemangat walaupun banyak lagi kemudahan yang belum ada.Jika sebelum ini hati ku lebih banyak berdebar dengan tugasan yang banyak tapi alhamdulillah bak kata orang alah bisa tegal biasa, Kalau dulu biasa balik sekolah mesti balik jam 3.30 petang tapi sekarang , tak balik rumah pun tak apa. Moga-Moga aku akan terus thabat dengan perjuangan yang kupilih ini. Ya Allah kekalkanlah aku dalam rahmat dan perlindungan MU

Tiada ulasan: