Translate

Followers

EZ Q

Sabtu, 16 Januari 2010

Dari Melaka ke Tanah Adat : Destinasi Baru Pengalaman Baru

assalamualaikum .. salam perjuangan buat semua rakan-rakan


Alhamdulillah syukur kehadrat Allah kerana dengan IzinNya dapat aku mencoretkan catatan sepanjang 2 minggu aku berada di bumi SeMesRa (Sekolah Menengah Sains Rembau). Alhamdulillah aku telah memulakan tugas setelah melaporkan diri di sekolah berkenaan pada jam 8.15 pagi pada 28 Disember 2009 di Pejabat Sekolah. Kusangkakan sekolahnya biasa-biasa sahaja rupanya tanggapan ku silap bila aku diberitakan yang aku kini berada disekolah menengah berasrama penuh.


Seperti biasa awal-awal tahun nie banyak lah kerja yang nak kena selesai dan settle sebelum mula pengajaran dan pembelajaran yang seterusnya. Alhamdulillah keberadaanku kini semakin diterima oleh warga SEMesRa yang ramah dan mesra walaupun mereka lebih tua dan ade juga yang lebih muda usianya dariku. Ala kulli hal segalanya bukan lah menjadi penghalang untukku melaksanakan tanggungjawab sebagai seorang pendidik yang berjaya. Insya Allah selepas dari ini akan ku teruskan coretan pada episod yang lain berkenaan cabaran dan dugaan yang kuhadapi di SEmEsRa.Salam Hormat

Tiada ulasan: