Translate

Followers

EZ Q

Khamis, 9 Julai 2009

ISLAM TERTEGAK DENGAN KUANTITI ATAU KUALITI ??

Assalamualaikum .. .. salam perjuangan

sekadar menyatakan pandangan sahaja berkaitan dengan kenyataan yang diberikan oleh pengarah pilihanraya PRK Dun Manek Urai, nampak macam tak manis dan pada dasarnya seolah-olah satu kenyataan yang bongkak dan takabbur berkenaan dengan ketidak beradaan Timbalan Presiden Parti Islam yang sedang sakit sebagai malu mata.

rasa terpanggil nak ulas kenyataan yang diberikan oleh beliau. saya hormati pandangan yang dilontarkan oleh beliau sebagai seorang yang boleh dikatakan Otai dalam sepak terajang politik di Kelantan tapi kenyataan yang diberikan tak sepadan dengan ke"otai"an beliau.

Mana tidaknya,kenyataan yang dikeluarkan seolah-olah menafikan peranan yang dipegang oleh pimpinan no 2 tersebut dengan mengatakan yang pimpinan tersebut tak tersenarai sebagai jemputan untuk membantu kempen.

tak cukup dengan itu, keluar pula suara-suara sumbang yang seolah-olah berbangga dengan bilangan yang banyak semasa penamaan calon. Pada saya kemenangan bukan ditentukan oleh kuantiti tetapi kualiti yang ada. Jangan menilai kemenangan berdasarkan kuantiti sebab kuantiti tidak memberikan jaminan apa-apa tapi yang penting adalah kualiti . kalau kita tengok sirah nabi SAW masa perang badar sajalah cukup bilangan tentera islam tak ramai tapi islam boleh menang berdasarkan kualiti iman yang ditunjukkan, tapi bila kita tengok perang hunain , tentera islam ramai berbanding tentera musuh tetapi islam kalah teruk dalam perang tersebut disebabkan kualiti iman ketika itu rendah.

oleh yang demikian jangan terlalu berharap bilangan yang ramai tapi tidak bersistem akan menang tetapi apa yang ditakuti berlaku bilangan islam ramai tapi sistem tak ada akan dikalahkan oleh bilangan musuh yang tidak ramai tapi bersistem.

Tiada ulasan: