Translate

Followers

EZ Q

Khamis, 9 Julai 2009

DPLIUM 2009 BAKAL TINGGAL KENANGAN

Assalamualaikum .. salam perjuangan .. hanya tinggal 60 jam sahaja lagi kakiku ini bakal melangkah meninggalkan bumi Universiti Malaya yang telah banyak menyimpan rahsia kenangan manis,pahit suka dan duk sepanjang perkelanaan aku dalam mencari ilmu pendidikan. Rasanya macam sekejap sahaja aku dan rakan=rakan seperjuanganku bersama. 6 bulan yang lalu sewaktu aku mula menjejakkan kaki disini, aku masih lagi terbayang-bayang masa mula-mula berkenalan dengan kawan-kawan. Dan masa tu hanya aku sorang saja pelajar DPLI lelaki yang berasal dari Melaka dan kini still sendiri. Tapi hari ini , aku dag dapat ramai kawan-kawan yang berlainan negeri tapi mempunyai misi dan harapan yang sama iaitu untuk menjadi pendidik,murabbi,muallim dan mudarris yang sanggup untuk berkorban apa saja.

3 hari lepas aku mendapat berita yang mana aku dan kawan-kawanku adalah bach yang kedua dan yang terakhir sekali berada di bumi Universiti Malaya dan selepas ini mungkin tak akan wujud lagi generasi DPLIUM selepas kami. Ini kerana kebanyakan yang memohon DPLI tak ramai yang memohon untuk ditempatkan di UM , ramai yang mohon untuk masuk ke UIA,UKM,UUM,UTM,UPSI. Terdetik dalam hatiku.Kenapa UM bukan jadi pilihan sedangkan belajar diUMlah yang paling relex sekali berbanding dengan IPTA lain. Setiap orang ada pandangan dan jawapan yang berbeza, tapi setiap jawapan tu tak boleh dijadikan alasan untuk menafikan sesuatu kebenaran. Apa pu, aku tetap berpuas hati dengan apa yang aku lalui sekarang. Insya Allah selepas ini, akan kupaparkan pula realiti yang bakal kuhadapi bila bergelar Guru Prektikal di Sekolah Agama Menengah Bandar Baru Salak Tinggi. Salam perjuangan buat semua. Buat semuarakan seperjuangan seDPLIUM, terima kasih kuucapkan atas jalinan persahabatan ini,kudoakan moga kitakan dapat bertemu kembali nanti insya Allah

Tiada ulasan: