Translate

Followers

EZ Q

Khamis, 18 Jun 2009

LAUNGAN HADHARI BERGEMA DI ILIM

assalamualaikum ... salam perjuangan buat semua teman-teman seperjuangan

pada malam nie nak citer sikit pengalaman yang dilalui semasa menghadirkan diri dalam proses Bina Insan Guru yang diadakan selama tiga hari dua malam. Program yang dianjurkan bersama fakulti pendidikan ,pusat pengajian sains dan dakwah ILIM. Dari segi pengisian program sememangnya ada manfaat yang tersirat dan pengertian yang tersendiri. Rasanya ini kali ketiga aku kesana tapi kali ini dengan tujuan yang berbeza . Jika sebelum ini,tujuan aku ke sini hanyalah untuk program ujian pemilihan jawatan pegawai tapi kali ini aku diarahkan untuk kesini untuk menguji ilmu dan ketahanan diri serta emosi sama ada aku layak untuk bergelar seorang guru atau murabbi atau sekadar menyentel sahaja dalam program.

jam 2.30 ptg laungan yang rasanya tak pernah aku laungkan sebelum ini.. bukan laungan Allah yang maha besar tapi laungan wira hadhari !! lepas pada itu ..terfikir lak pulak .. kenapa kena laungkan laungan ini dan bukan Allahu Akbar ??mungkin sahabat-sahabat yang lain ada jawapannya.

Tiada ulasan: