Translate

Followers

EZ Q

Selasa, 5 Mei 2009

Temberang pimpinan nak dapat air bersih

assalamualaikum ... salam perjuangan .. salam ukhuwah

3 minggu lepas, keluarga saya didatangi oleh salah seorang daripada DeeJay Radio yang beroperasi di Melaka yang menjalankan khidmat jualan langsung yang menjual penapis air dari rumah ke rumah. kebetulan pula penapis air yang keluarga saya gunakan sebelum ini bermasalah.

Dalam pada asyik bercerita, terkeluar pula cerita tembelang pimpinan besar di bumi hang tuah yang dulunya cukup sibuk nak jaga kebersihan air di melaka kononnya. menurut apa yang diperkatakan oleh sahabat tadi, sekatan dan ketiadaan air yang sering berlaku di sekitar negeri melaka hanyalah helah dan tembelang pimpinan yang rakus merampas hak dan harta rakyat.

apa yang berlaku, saliran air yang tidak bersih dan kotor telah disalurkan ke rumah-rumah rakyat negeri melaka dan bekalan air bersih dibekalkan kerumah pimpinan negeri malahan apa yang berlaku air bersih yang sewajarnya dibekalkan kepada rakyat disalahgunakan untuk kepentingan sendiri. inikah pemimpim yang disanjung sanjung oleh rakyat melaka ?? sanggup memperbodohkan rakyat dengan mengadakan kempen kebersihan sedangkan rakyat dianugerahkan air yang paling kotor dan berkuman ?? Nak sokong lagi pimpinan seperti ini ??

Tiada ulasan: