Translate

Followers

EZ Q

Sabtu, 6 Disember 2008

SAYANGKAN ANAK TANGAN-TANGANKAN SAYANGKAN ISTERI CERAI BERAIKAN ?? -Malaysiakini

"sayang anak tangan tangankan sayang kan isteri tinggal-tinggalkan". Tapi tu bidalan zaman dahulu. Kebanyakan dari orang melayu sekarang nampaknya sudah berjaya mengubah bidalan ini.Rasanya DBP mungkin bersetuju kalau saya katakan masyarakat kita pada hari ini lebih banyak menggunakan bidalan ini" sayangkan anak dera-derakan , sayangkan isteri cerai-ceraikan"

saya katakan demikian kerana sepanjang minggu lepas terlalu banyak kes cerai berai yang berlaku. bahkan seolah-olah menjadi trend masa kini apabila tak bahagia sahaja minta cerai.ini kerana ceteknya ilmu agama dan ilmu dalam menguruskan rumahtangga.

selain itu, kita tengok banyak kes-kes perceraian yang berlaku pada minggu lepas disebabkan orang yang ketiga.ini pun satu hal yang cukup serius.sebagai contoh yang saya boleh bawa disini ialah kes perceraian pelakon drama tv gerak khas dan kes perceraian artis muda yang disebabkan gangguan dari orang yang ketiga. Pada saya perkara ini tak sepatutnya berlaku dan tak enak dipaparkan di dada-dada akhbar.seolah-olah menjatuhkan maruah serta air muka seseorang yang terlibat.

seoloknya perkara yang aib ini diselesaikan secara baik dan tidak dihebah-hebahkan kerana ianya satu perkara yang cukup mengaibkan.

Tiada ulasan: