Translate

Followers

EZ Q

Rabu, 19 November 2008

Rafidah dan kamilia Teruskan pertarungan -Malaysiakini

JOHOR BAHRU 18 Nov. - Ketua Wanita UMNO, Tan Sri Rafidah Aziz atau Exco pergerakannya, Datuk Kamilia Ibrahim diminta supaya melakukan 'pengorbanan murni' bagi memastikan tiada pertandingan pada pemilihan UMNO Mac depan.Naib Ketua Wanita Johor, Senator Sharifah Azizah Datuk Syed Zain berkata, pengorbanan itu sekali gus membantu mencapai matlamat peralihan kuasa yang bertujuan mengelakkan berlaku pertandingan bagi dua jawatan utama sayap itu.

"Kita mahu mereka bincang baik-baik supaya tiada pertandingan, maka ini dengan sendirinya bermakna sama ada Rafidah atau Kamilia perlu berkorban," katanya ketika dihubungi Utusan Malaysia di sini hari ini.Sharifah Azizah berkata, Wanita Johor tetap dengan pendiriannya untuk memastikan pelan peralihan kuasa berjalan pada Jun ini.Namun, beliau membayangkan dengan perkembangan terkini Kamilia tetap mahu bertanding, Rafidah perlu berkorban untuk tidak mempertahankan jawatannya atau Kamilia sendiri berkorban menarik diri daripada bertanding.

"Perkara ini dibincangkan dalam mesyuarat Wanita baru-baru ini dan akhirnya keputusan sebulat suara dicapai."Ia seperti dinyatakan oleh Ketua Wanita UMNO Johor, Datuk Halimah Sadique bahawa Johor akur dengan peralihan tetapi kita minta mereka bincang dengan baik supaya tidak ada pertandingan pada bulan Mac," katanya. Secara peribadi, beliau berkata, pengorbanan itu untuk mengelakkan pertandingan dan memastikan peralihan kuasa diteruskan bagi mengekalkan perpaduan dalam Wanita UMNO.
assirkami: Hai Hari Raya Korban pun dah dekat nie agak-agak siapalah yang akan dikorbankan sempena raya korbankan yer. baik jantan baik betina serupa jer .. nak rebutkan lauk yang sikit

Tiada ulasan: