Translate

Followers

EZ Q

Isnin, 3 November 2008

Murahnya Datuk di Melaka .... -Malaysiakini

Teringat kawan semasa tengah dok kecoh kecoh pasal Gabenor Melaka Tun khalil Yaakub Alkuantani nak berikan Darjah kebesaran pada pelakon handalan En. Shah Rukh Khan, ramai yang dok tarok dan tak setuju dengan apa yang dilakukan dan dilaksanakan.

pada pendapat kawan pun memang tak patut pun. Nampak memang jual longgok betul darjah kebesaran yang dianugerahkan hanya kerana satu scen yang memaparkan pandangan A Farmosa resort sahaja dalam filem One Two Ka Four. Bukan nak kata sesuai.. memang tak sesuai langsung dan tempat yang dipaparkan pun bukan tempat yang ada nilai sejarah. hanya yang ada gambaran kolam dan sebagainya.

nak dikirapun si shah rukh khan nie pun bukan betul sangat. Islam celup jer pun .. islamu dalca wal pesembor war rojak. Nak kata Islam cammana bila tengok nama sahaja dah menunjukkan dia bukan islam. sebab kalau kita tengok nama seseorang itu ada maknanya tapi shah rukh khan apa makna pada nama tersebut?? nak kata islam cammana kalau solat pun sekali seumur hidup tu pun masa kematian ahli keluarganya sahaja.

yang herannya begitu murah sekali darjah dan pingat kebesaran yang diberikan macam jual kat pasar malam dan siap boleh tawar menawar lagi bila nak terima dan dengarnya kerajaan negeri terpaksa menyiapkan budget tambang SRK dari india ke batu berendam dan kemudian balik ke india. Tak sudah lagi tu kena siapkan hotel yang berbintang untuk kediaman rasmi tetamu siap ngan makan malam lagi.

bukankah ini satu pembaziran yang dilakukan ?? Tak ingatkah kita pada apa yang berlaku pada waris terakhir kesultanan melayu Melaka iaitu Sultan Mahmud Syah yang telah diarahkan puteri Gunung ledang untuk membina jambatan emas dan perak dari istana melaka hingga ke gunung ledang?? bigitulah senario ini berulang kembali dengan versi dan pelakon yang lain. Jadi fikir-fikirlah

Tiada ulasan: