Translate

Followers

EZ Q

Isnin, 3 November 2008

KURANG ILMU AGAMA SEBAB BERLAKU PERCERAIAN - Malaysiakini


assalamualaikum ...

terpanggil rasanya nak menulis megenai hal ehwal munakahat kat dalam blog sendiri dan tak der tujuan sebenarnya untuk campur hal ehwal rumah tangga orang lain tapi almaklum minggu nie saja kita telah dipaparkan dengan masalah perceraian yang berlaku menjadi-jadi dan berita mengenainya kerap kali mendapat sambutan dan letupan dalam dada-dada akhbar tak kiralah akhbar harian atau akhbar mingguan.

Yang terbaru ialah kes pelakon Drama Gerak Khas, Abby Abady dan Norman Hakim yang khabarnya bagaikan retak menanti belah. antara sebabnya ialah si norman di tangkap khalwat dengan seorang pendatang baru yang bernama memey .. rasanya nak kata cantik .. mak saya lagi cantik dari memey tu. tapi itu bukan tujuan utama saya untuk respon disini.

apa yang dapat saya simpulkan dari apa yang dinyatakan dalam akhbar utusan pada hari ini oleh norman ialah punca disebabkan kejahilan dalam beragama. boleh dikatakan kebanyakan artis dalam malaysia ini kurang dalam ilmu agama tu tak taulah soalat ke tak .. tapi yang menariknya bila nak kawin ikut agama .. nak bersali nak bercerai nak ikut agama .. kenapa yang lai tak nak ikut agama ?? semata-mana nak kejarkan populariti dunia yang semetara ?? cba kita ambil contoh artis seperti ust aqel hayy .. ust isman HIJJAZ, ust munif dan beberapa artis nasyid yang lain yang masih lagi bertahan sampai hari ini megapa mereka dan keluarag boleh bertahan lama ??

rasanya inilah punca utama yang menyebabkan berlaku banyak pereraian dan tak dapat tidak kena dibaiki dan diselesaikan dengan sebaiknya. kalau nak berpoligami rasanya boleh sebab norman pun berkemampuan dari segi metarial tapi yang pebntig sebelum berlaku sesuatu perkara yang cuku[p dibenci oleh Allah tu ..bawak-bawak lah rujuk pada ULAMA atau Pejabat Agama dan selesaikan dengan cara yang baik.

Yang Norman pulak .. bawak lah berhenti kejap berlakon tu .. selesaikan masalah rumah tangga dulu. Tinggalkan yag sorang tu dulu. selesaikan cara baik. sesugguhnya Allah membenci perceraian. Jangan jadikan kerja sebagai alasan utuk menafikan hak keluarga

Tiada ulasan: