Translate

Followers

EZ Q

Ahad, 14 September 2008

Kehancuran Al Ahzab Malaysia - Malaysiakini

Hari demi hari, cerita politik dimalaysia kini semakin menarik dengan pelbagai pendedahan dan pelbagai kenyataan akhbar yang telah dikeluarkan oleh pimpinan negara. ini jelas menggambarkan kepada kita detik-detik kehancuran kerajaan yang dipimpin oleh parti yang berdasarkan dan bertunjangkan ideologi nasionalis tak kira dimana jua diserata dunia. Oleh yang demikian pelbagai urutan peristiwa yang berlaku juga menggambarkan satu kebangkitan atau revolusi akan berlaku khususnya dalam negara kita malaysia.
Barisan nasional yang ditunjangi oleh tiga parti yang berteraskan kepada perkauman jelas sekali kini kurang mendapat tempat dihati rakyat dek sebab pelbagai kenyataan dan kata-kata yang dikeluarkan oleh para pemimpin mereka yang suka memainkan sentimen perkauman.kini pilihan yang terbuka telah pun diluaskan oleh para pemimpin dari pakatan rakyat yang jelas menarik minat rakyat untuk menyertai mereka.
Apa yang dapat kita nyatakan disini bahawa dengan fahaman yang ditanamkan oleh parti pemerintah pada masa sekarang ini sebenarnya hanyalah helah untuk mengekalkan kuasa sedangkan mereka sedar bahawa ada diantara ahli dan penyokong mereka kurang senang dengan tindakan mereka dan akhirnya menyebabkan mereka bertindak mengikut pandangan sendiri. Para pemimpin pakatan pula melihat inilah masa yang sesuai untuk melaksanakan peralihan kuasa sepertimana yang dilaung-laungkan oleh DSAI untuk menjadikan 16 september 2008 sebagai tarikh peralihan tampuk kepimpinan. tapi perasankah kita jika kita selidiki tarikh berkenaan, sebenarnya ia bertepatan dengan tarikh 16 ramadhan yang mana berlaku satu peristiwa besar dalam sejarah islam iaitu kemenangan kaum muslimin dimedan badar. iaitu satu kemenangan mutlak islam menewaskan satu gerombolan musyrikin quraisy yang bertunjangkan kepada semangat perkauman. Hanya dengan bertunjangkan perjuangan mentauhidkan Allah serta semangat perjuangan berkobar-kobar dan matlamat yang cukup jelas disamping strategi yang cukup terancang dapat memastikan ideologi nasionalis itu tersungkur.
Salah saorang sahabat Nabi SAW pernah menyatakan bahawa " kebenaran yang tidak bersistem boleh ditewaskan oleh kebatilan yang bersistem".Oleh yang demikian , buat para pencinta kebenaran dan sahabat-sahabat yang berada dimedan perjuangan, ayuh kita sama -sama teruskan perjuangan untuk melihat islam kembali ke puncak jaya dengan memastikan Ah-Ahzab Malaysia berkubur buat selamanya.

Tiada ulasan: