Translate

Followers

EZ Q

Ahad, 7 September 2008

ELOK TUKAR SEBELUM MELARAT - Malaysiakini

artikel ini saya ambil dari kawan saya Silembiks... almaklum kami nie kawan sekampung ..
Sambil lepak-lepak ngan member sejemaah, ceritala juga pasal isu politik semasa. Di Dun Serkam hampir kesemua pucuk pimpinan UMNO peringkat cawangan telah membuat rombakan. Antara yang saya ketahui ialah Serkam, Serkam Darat, Tedong dan Sempang. Itu hanya peringkat Dun sayala. Tempat lain tak dapat nak pastikan.

Yang pastinya ramai muka-muka lama yang kecundang dalam pemilihan kali ini. Dari sumber yang saya perolehi, antara sebab utama muka-muka lama ini kecundang dalam pemilihan kali ini adalah disebabkan berlakunya masalah penyelewengan wang di dalam Parti tersebut..tu baru pasal wang dalam parti, tak cerita lagi perihal penyelewengan wang JKKK... Tempat dan siapa orangnya saya terpaksa rahsiakan, orang
UMNO boleh cari sendiri sapa mangkuk hayun tersebut...mungkin black & white dari saya kurang, "tetapi masakan pokok akan bergoyang dengan sendirinya jika angin tidak bertiup, mesti ada orang yang mengoyangkannya"..jadi masing-masing berfikirlah dengan sempurna...

Jadi apa yang dapat saya simpulkan disini ialah kalau pemimpin peringkat pusat dah tak betul apatah lagi pimpinan peringkat cawangan. Tapi yang specialnya, pimpinan pusat ini 'maksum' dan tidak boleh ditangkap jika terlibat dengan masalah politik wang, pimpinan yang kecik ?? mmmm pandai-pandai kamula labu.... Yang haram semuanya jadi halal belaka. Bak kata P. Ramlee dalam cerita 'Tiga Abdul', "dah elokla tu, si perompak makan si penyamun"...Senang kata, akibat sikap mereka yang macam binatang buas, rakyat tempatan yang semakin kesempitan...

silembiks : mmm patutla dah nak karam, dok bikin perkara salah je kejenya..

Komen assirkami:
Pertamanya nak perbetul statemen "penyamum jual si penyangak bukan Perompak jual si penyamum.Serkam darat tu kampung saya lah tu.. pergh.. Ketua Umno dia siap boleh makan duit cawangan plak tu .. guna duit main judi.. pak aji plak tu dah tu dilantik sebagai pengerusi masjid plak . Tu pun nasib baik duit masjid pun tak di kebas. Duit cawangan pun abis inikan pulak duit2 yang lain . tak tau lah cukup makan ke tak

1 ulasan:

Nostradamus berkata...

A Tribute to RPK For Your Dreams. (Suatu Penghormatan kepada RPK atas Impian Mu)
---------------------------------

The latest news about RPK in Malaysiakini and Malaysia Today, that he would be detained under the ISA have moved me to dedicate this speech by one of the great Freedom Fighters in the world, Martin Luther King Jr. " I Have a Dream" to him.

(Berita terbaru tentang RPK di Malaysiakini dan Malaysia Today, bahawa beliau akan ditahan dibawah ISA telah mengharukan hati saya untuk mendedikasikan ucapan oleh seorang Pejuang Kebebasan Dunia, Martin Luther King Jr. bertajuk "Saya ada Impian" kepada beliau.)

Let us reminiscent over it at http://patek1472.wordpress.com

(Marilah kita mengenangkan tentangnya di http://patek1472.wordpress.com )