Translate

Followers

EZ Q

Sabtu, 13 September 2008

16 September : Berjayakah si Katak Melompat Kembali- Malaysiakini

assalamualaikum .. lama gak tak nulis kat sini dsan rasanya dah dekat seminggu assirkami tak update laman blog nie .. erm.. topik yang nak dibincang kali nie iyerlah mengenai situasi yang berlaku pada masa kini khususnya dimalaysia berkenaan dengan kenyataan yang dikeluarkan oleh pimpinan tertinggi pakatan rakyat khususnya pimpinan tertinggi parti keadilan rakyat malaysia untuk melakukan satu pengislahan terhadap pemerintahan negara pada 16 september.
Terlalu banyak statement yang telah dikeluarkan, ada yang setuju dan ada pulak yang berkata perkara ini tak mungkin berlaku sepertimana yang kita boleh baca didada-dada akhbar sama ada alternatif atau akhbar yang pro kerajaan dan saya melihat akan berlaku dua kemungkinan sama ada perkara ini akan berjaya atau perkara ini tidak akan berjaya.
pertamanya, perkara ini mungkin berjaya tapi bukan pada 16 september kerana pada bulan september parlimen tidak bersidang dan kebanyakan ahli-ahli yang berhormat berada dikawasan masing-masing ataupun ada yang mengambil kesempatan untuk melancong dan tak kurang yang melencong. tapi baru baru ini BBCBN telah mengadakan lawatan sambil belajar yang kononnya disifatkan untuk belajar oleh BBCBN . Tapi saya tak nampak ianya satu program sambil belajar dan saya boleh sifatkan ianya sebagai satu perkara yang membuang masa. ini kerana banyak masa dan banyak lagi gerak kerja yang perlu dilaksanakan oleh ahli-ahli yang berhormat dan saya nampak program yang dianjurkan oleh BBCBN sebagai satu perkara yang membazirkan wang rakyat. bukankan ianya boleh disaurkan untuk kebajikan bersempena dengan bulan ramadhan ini dan program ini jelas menunjukkan ianya hanyalah helah untuk mengelakkan dari peristiwa peralihan kuasa yang dirangka oleh pimpinan Pr khususnya DSAI daripada berjaya.
Bab lompat parti pun satu hal jugak, sepertimana kenyataan yang dikeluarkan oleh Naib Presiden PAS, Tn.Hj.Mohamad Sabu bahawa perkara ini adalah satu perkara yang cukup sukar untuk dipercayaai kerana ianya pernah berlaku dan boleh menyebabkan kepada perpecahan dan kekalutan dalam sesebuah kesatuan. Untuk yang selanjutnya beliau hanya nyatakan kita tunggu dan lihat sahaja apa yang berlaku. Namun berjayakah si katak melompat lagi ??

Tiada ulasan: