Translate

Followers

EZ Q

Selasa, 25 Oktober 2016

Melaka Juara Liga Perdana 2016

Assalamualaikum 

Tahniah diucapkan kepada pasukan Melaka United yang telah berjaya menjuarai Liga Perdana untuk tahun 2016. Tahniah diucapkan kepada pemain dan pihak pengurusan terutama kepada Ketua Jurulatih Melaka United, Coach Mat Zan yang telah bersusah payah berusaha untuk memastikan Melaka United terus unggul dan berjaya ke Liga Super pada tahun 2017. 

Sememangnya ini merupakan kenangan manis yang tidak dapat dilupakan oleh seluruh anak melaka tak kira dimana mereka berada.Kenangan yang akan terpahat disanubari setiap anak melaka yang ingin melihat pasukannya berjaya dengan jayanya. 

Cuma ada beberapa harapan yang rasanya boleh saya coretkan disini khusus buat para pemain Melaka United sebagai bekalan pada masa hadapan : 

1. Amanah pada tanggungjawab yang diberikan. 
Sebagai pemain yang profesional dan dibayar gaji, perlulah sentiasa melaksanakan tugasan atau homework yang diberikan serta melaksanakan tugas dengan sebaiknya. Walaupun dibayar mahal tetapi persembahan yang diberikan dalam setiap perlawanan perlu setimpal dengan apa yang diberikan. 


2. Kerjasama yang erat dikalangan pemain 
Kadang ada yang tak puas hati dengan prestasi rakan sepasukan tapi benda boleh selesai dengan kerjasama yang diberikan. Tanpa kerjasama yang diberikan sesebuah pasukan atau team itu mungkin sukar untuk mendapat kemenangan. 

3. Niat ikhlas untuk memajukan diri dan menaikkan imej pasukan. 
perkara ini merupakan perkara yang pokok yang perlu diberikan perhatian yang khusus. Ini kerana jika seseorang itu bermain bukan niat untuk memajukan diri mahupun mengangkat imej pasukan, maka sesebuah pasukan itu pasti akan menemui kegagalan. 

Apa pun, Selamat Maju Jaya untuk Melaka United 

#demikebanggaanku
#gegaumelakagegau
#AmukjebatAmuk 

Tiada ulasan: