Translate

Followers

EZ Q

Rabu, 19 September 2012

Samseng Taik Kucing





Assalamualaikum Salam Mesra buat Semua Readers 



Dah lama rasanya tak turun dengar ceramah nie almaklum lama tak balik ke Melaka. Merantau negeri orang mencari rezeki. Sesekali ada juga jenguk sedara-mara yang ada dikampung dan macam-macam cerita yang keluar. Kebanyakannya cerita politik kampung yang tak sudah. Well nak kata cammana bulan 12 nie diberitakan oleh memanda menteri nak adakan PRU untuk kali yang ke 13. Aku tak rasa UMNO leh kekal dengan kerusi yang dipegang selama ini. 

Kalau tengok apa yang berlaku kat jasin ritu aku dah dapat bayangkan apa yang dilakukan oleh UBN nie satu tindakan yang bacul dan pengecut besar. Mana tidaknya, siap main baling-baling cat kat Bas pulak tu. Apalah salahnya cat tu dibuat cat rumah atau bangunan stadhyus yang dah berlapuk tu tak pun muzium UMNO yang dah kusam warnanya tu. Ini tidak, Bas pun nak di catkan warna merah. Cerdik lah sikit .. Kata negeri Maju takkan berperangai kolot macam orang tak berpelajaran . Berakal lah sikit orang tua-tua kata. 
Terima segala pandangan orang lain dengan cara baik. Kalau tak suka tu tak pe tapi jangan melampau sangat. Samseng bukan budaya kita. Tu budaya Abu Jahal dan Abu Lahab . 

Tiada ulasan: