Translate

Followers

EZ Q

Khamis, 17 Mac 2011

ISU DNA ANWAR : KERJA YANG BENGONG..

Assalamualaikum .. salam hormat

Saje nak ngomen pasal isu panas yang semakin bikin panas saja tahun nie. sebenarnya diorang nie nampak sangat tak der kerja bila duk desak-desak DSAI untuk serahkan DNA pada mahkamah. Pada akulah kalau diserahkan pun nak buat apa ? kalau kita peratikan pun mahkamah pun dah disalah gunakan oleh pihak-pihak tertentu .. penatlah cikgu cikgu diorang ajar kat sekolah. Mahkamah tu tempat untuk mengadili kesalahan dan hospital le tempat pemeriksaan kesihatan. Yang dok sibuk berdemo macam ungka tak cukup sipat tu pun satu hal jugak.

Pada akulah sebagai manusia yang boleh lagi dan mampu berfikir, sebenarnya isu nie boleh selesai yang jadi tak selesainya bila yang melaksanakan tanggungjawab tu menyeleweng ke lain dan mungkin dek sebab dendam tak sudah yang terlampau tahap de bomb tu yang buatkan cerita pasal liwat nie tak selesai. Alangkah indahnya kalau hukum Allah terlaksana diatas muka bumi Malaysia nie yer ..Mana taknya ada saja masalah yang tak selesai . Tapi kalau laksana hukum islam berpandukan pada Al-Quran, Assunnah, Ijmak dan Qias comform boleh selesai segala masalah. Saja nak kongsikan link nie 

1 ulasan:

cikgu berkata...

Setuju. Bodoh sangat ke dia orang ni. Kalau DNA lelaki Y dah ada, bandingkan je dengan DNA Anwar yang dah ada tu. Bila nak minta pula yang baru tu petanda DNA lelaki Y tu bukan Anwar punya. Maka akan berlaku manipulasi DNA yang dimintanya tu kelak.