Translate

Followers

EZ Q

Selasa, 4 Mei 2010

Penyelaras BADA : Antara Tugas Utama dan Tanggungjawab

Assalamualaikum ..

Alhamdulillah syukur pada Allah atas segala kurniaan yang telah dianugerahkan kepada kita, selawat dan salam buat junjungan mulia insan terpilih penghulu sekalian nabi dan rasul seterusnya buat para pejuang kebenaran dan keadilan yang berada diseluruh pelusok alam. Moga -moga kalian senantiasa dianugerahkan perlindungan oleh Allah SWT.

Pada petang tadi baru bermula satu taklifan yang cukup besar tanggungjawab dan cukup berat untuk ditanggung setelah diri insan yang bernama pemimpin ini diangkat menjawat jawatan sebagai penyelaras salah satu badan atau organisasi yang cukup penting dalam sesebuah sekolah berasrama penuh. Jatuh bangun sesebuah sekolah berasrama penuh adalah bergantung harap kepada kejayaan dan kecemerlangan badan dan organisasi.

bagi diri yang kurang ilmu pengetahuan mengenai sepak terajang dalam politik dan pengurusan sekolah, saya tetapkan pendirian dan merasakan inilah permulaan cabaran yang sebenar yang perlu digalas oleh seorang insan yang bergelar ustaz atau pendidik atau murabbi yang bertanggungjawab untuk memastikan anak-anak didiknya mempunyai sahsiah yang tinggi, aqidah yang mantap , berketerampilan dan positif thinking dalam melakukan segala taklifan yang diberi.

Nampak macam berat tanggungjawab dan amanah yang diberikan namun atas dasar inginkan generasi yang seumpama dengan zaman sahabat dan salafus soleh ,akan kuteruskan perjuangan ini bagi melaksanakan impianku melihat islam dikembalikan ke mercunya sepertimana era nubuwah dan khulafak Ar-Rasyidin.

Tiada ulasan: