Translate

Followers

EZ Q

Rabu, 26 Ogos 2009

Dari UM ke Salak Tinggi : Cuti Oh Cuti

Assalamualaikum .. salam perjuangan

Alhamdulillah bermula sabtu yang lepas ( 21 Ogos 2009 ) bermulalah cuti pertengahan penggal ke 2 bagi sesi persekolahan 2009. Hampir seminggu aku berada di kampung bagi memenuhi tuntutan hati ingin bersama dengan keluarga dikampung. Begitu jugalah dengan anak-anak didikku yang menimba ilmu bersama denganku di SAM BBST. Apa Kabar Semua ?? Ustaz doakan moga antum ceria disamping keluarga .

Dalam pada sibuk bercuti juga, Ustaz nak ucapkan selamat berpuasa buat semua anak anak didik ustaz yang berkunjung ke blog pelbagai ini. sememang nya blog nie terdapat pelbagai aplikasi yang boleh digunakan. Dan ingatan dari ustaz penuhi masa lapang antum dengan gerak kerja yang memberikan manfaat serta menambahkan thaqafah dalam diri.

sememangnya kita nie kurang ilmu dan kita perlulah mencarinya sebanyak-banyaknya. ini kerana ilmu yang Allah ta'ala miliki amatlah luas berbanding dengan kita. sewajarnya juga kita penuhi bulan ramadhan yang mulia ini dengan amal -amal kebajikan serta yang dapat menambahkan pahala. Jangan lah ade diantara anak-anak didik yang bercuti hanya menghabiskan masa dengan perkara yang sia-sia.

Hadis Nabi SAW ade menyatakan bahawa " Rebutlah 5 perkara sebelum datang 5 perkara; Masa muda sebelum datang masa tua, masa senang sebelum datang masa susah, masa sihat sebelum datang masa sakit, masa kaya sebelum datang masa miskin, masa lapang sebelum datang masa sempit dan masa hidup sebelum datang masa mati" . Oleh yang demikian, penuhilah masa lapang kita dengan perkara yang mendatangkan pahala.

Hindarkan diri kita daripada perkara-perkara yang boleh membawa kepada maksiat serta yang boleh mengurangkan pahala puasa kita. Jangan lah dok sibuk nak main mercun dan meriam buluh saja. bantulah ibu dan ayah serta mereka-mereka yang memerlukan bantuan kita.

Salam Ramadhan Untuk semua

Tiada ulasan: