Translate

Followers

EZ Q

Ahad, 21 Jun 2009

GPI PERLU CELIK IT

assalamualaikum .... salam perjuangan

semalam saya berkesempatan untuk mengisi kekosongan ilmu yang ada dalam diri dengan menghadirkan diri dalam satu kursus atau boleh dikatakan bengkel penyediaan bahan interaktif untuk mata pelajaran pendidikan islam dan pendidikan alquran. bengkel tersebut diadakan di makmal komputer, menara pendidikan , fakulti pendidikan Universiti Malaya. Bengkel yang julung kali diadakan ini dihadiri seramai 33 orang Guru dalam Latihan DPLI UM 2009 dan bermula jam 9.00 pagi.





menurut tenaga pengajar yang mengajar kami, Ust Haji Mohd Asri bin Abdul Rahman, kebiasaannya, bengkel yang seumpama ini diadakan selama 3 hari tapi atas kemampuan yang diberikan oleh Allah kami berjaya untuk melaksanakannya dalam tempoh 5 jam sahaja. Dengan menggunakan perisian powerpoint yang sedia ada baik dengan microsoft office 2003 dan 2007, GPI mampu untuk mengendalikan sesi P& P dengan berkesan walaupun tiada bersama dengan anak murid. ini kerana sesi ini dikendalikan secara interaktif.



ramai dikalangan GDL yang berasa berpuas hati dengan bengkel yang diadakan. Ini kerana selain dapat menambahkan ilmu yang telah sedia ada, GDL juga dapat mengaplikasikan kemahiran untuk mencipta sesuatu yang interaktif yang dapat membantu sesi pengajaran dan pembelajaran di sekolah. Semoga segala ilmu dan pengalaman yang telah diberikan dapat dimanfaatkan bersama. GDL DPLIUM BOLEH !


inilah bahan yang berjaya saya hasilkan dalam tempoh 5 jam semalam

Tiada ulasan: