Translate

Followers

EZ Q

Khamis, 25 Jun 2009

CEPATNYA MASA BERLALU ..

Assalamualaikum ... salam perjuangan buat sahabatku serta teman teman seperjuangan,

masa cukup mencemburui kedudukan kami sebagai pelajar DPLI Universiti Malaya 2009. Pejam Celik-Pejam Celik dah masuk ke bulan 6 dan hanya tinggal beberapa minggu sahaja lagi diriku ini bakal meninggalkan bumi Lembah Pantai yang penuh dengan kenangan suka dan duka bersama dengan teman-teman sejawatan. Pelbagai ragam dan peel yang menyinari kehidupan kami di kampus ini dan insya Allah pada 20 hb 7 nie bakal bermula lah cabaran kami untuk mengaplikasikan apa yang kami pelajari semasa memeramkan diri di UM ini selama 6 bulan 13 hari untuk mendalami ilmu pendidikan.

rasa macam sekejap sangat kenangan manis dan pahit serta masam ini berlalu seumpama menjilat ais kerim wall's yang lazat serta penuh dengan keenakan dalam berukhuwah. Hidup bagaikan satu keluarga, ada ibu .. ada ayah, ada pakcik ade yang jadi budak kecik. Segala kenangan itu bakal jadi kenangan sepanjang hayatku dan yang penting bagiku moga ukhuwah yang terjalin selama 6 bulan 13 hari dan hari-hari yang mendatang dapat memberikan kekuatan bagiku untuk menempuh segala cabaran dan dugaan yang mendatang. Esok bakal bermula satu lagi gerak kerja kokurikulum yang bakal menguji kecekapan dan ketahanan Guru Dalam Latihan ini untuk mengendalikan satu perkhemahan.

Tah kat mana akan dibawanya kami ini tak taulah . Ikutkan saja apa yang dikehendaki andai kata ianya memberikan manfaat dan akan ku timba segala ilmu didalamnya bagi memantapkan diri yang sebelum ini buta tentang perkhemahan.

Tiada ulasan: