Translate

Followers

EZ Q

Rabu, 17 Disember 2008

Yasin Brothers Pro PKR,ust Akhil ape cerita ??-Malaysiakini

assalamualaikum ..

siang tadi saya terbaca dalam akhbar sinar harian (edisi melaka negeri sembilan) mengenai pengakuan ikhlas yang dinyatakan oleh bekas penyanyi nasyid kumpulan brothers yang juga komposer terkenal,saudara yasin bin sulaiman (Yasin Brothers) mengenai sokongan beliau terhadap Parti Keadilan Rakyat(PKR). Dalam pengakuan yang diberikan, Sdra Yasin menyatakan yang beliau adalah penyokong kuat PKR sebelum Penasihat PKR, Datuk seri Anwar Ibrahim ditangkap pada tahun 1998. Ini menunjukkan bahawa beliau seorang yang berani untuk menyatakan sokongan kepada parti politik dek kerana kebebasan bersuara yang diberikan kepada beliau.

saya mengungkapkan bahawa saudara sememangnya seorang yang berani untuk menghadapi cabaran dan dugaan dan juga berani untuk membuat perubahan. apa yang penting saudara teruskan istiqamah dengan perjuangan yang pada saya seeloknya dilorongkan pada perjuangan islam yang sebenar.

saya juga rasa pelik dengan ust kita yang seorang nie (ust akhil) rasanya ini pendapat dan pandangan saya yang ust perlu balik kepada asal balik. Maksud saya bukan kembali kepada rock semula tetapi kembali kepada perjuangan islam semula. Ini kerana saya melihat ust sebagai seorang ikon dakwah yang sebelum ini saya kenal beraksi di pentas perjuangan islam, kini seolah-olah sudah kembali kepada zaman jahiliyah balik.maaf kata saya tak nafikan andai taida teman-teman yang selalu mengingatkan ust, berkemungkinan ust akan kembali beraksi seperti rockers pada zaman kegemilangan d'riyadh dulu.

saya cuma mengingatkan sahaja sepertimana yang ust selalu pesan dulu, berpesan-pesanlah pada kebaikan dan berpesan-pesanlah kepada kesabaran. Semoga kita sama-sama berada di landasan yang benar.

Tiada ulasan: