Translate

Followers

EZ Q

Isnin, 10 November 2008

HARAPANKU HANYA PADAMU-Malaysiakini

Harapanku pada Mu Tuhan
Dengan nikmat Mu
jadikan aku orang yang bersyukur

Dengan bala Mu
jadikan aku orang yang bersabar

Dengan ketentuan Mu
jadikan aku orang yang redha

Dengan masa depan ku
jadikan aku orang yangbertawakal

Tuhan Engkau cinta agung
Masukkanlah ke dalam hatiku
rasa mencintai Mu

Peliharalah hatiku
daripada segala sifat-sifat yang keji

Ampunkanlah dosa-dosaku
di hari segala kesalahan didedahkan

Dan Engkau hapuskanlah
segala kesalahanku di hari pembalasan

Orang yang macam ku ini tidak mungkin
terlepas daripada dosa

Kesalahan dan kesilapan selalu sahaja tidak dapat dielakkan
lebih-lebih lagi dosa bertaburan di merata bumi Mu

Kemana pergi pun tidak terlepas
daripadaterjebak dengannya

Aduh, kotornya jasad ku ini Tuhan
Dengan najis dosa-dosa

Aku tidak mahu
tapi dia sentiasa memburuku

Bantulah aku
lari dari dosa-dosa yang memburu

Atau ampunkan saja dosaku Tuhan
Dengan rahmatMu

Alangkah indahnya Tuhan
Jika cinta ku adalah padaMu

Segala mazmumah
hatiku dapat dihapuskan

Penyerahan diriku tiada lain melainkan pada Mu
Ampuni segala dosa-dosaku dengan rahmat Mu

MINDA ABUYA

Tiada ulasan: