Translate

Followers

EZ Q

Ahad, 19 Oktober 2008

PAK LAH SERBA TAK KENA -Malaysiakini

sejak akhir-akhir ini kita dipaparkan dengan pelbagai isu yang membabitkan UMNO dan Bee End yang mula menampakkan keadaan yang cukup genting terutama kepada PEE EMM Pak Lah.Tak kurang dengan tekanan dari dalaman lebih hebat lagi tekanan dari luaran terutama dari parti komponen BN yang makin lama makin berani menunjukkan taring untuk menentang sebarang keputusan dari pucuk pimpinan BN sendiri.

Ini memberikan keuntungan yang cukup besar pada Pakatan Rakyat yang sebelum ini menegaskan akan melaksanakan proses peralihan kuasa selewat-lewatnya pada akhir tahun ini.

dua hari lepas, Presiden UPKO, Datuk Bernard Dompok mengeluarkan kenyataan memberi kata dua kepada kerajaan pimpinan Pak lah badawi untuk melaksanakan reformasi dalam kerajaan dan semalam pula keluar kenyataan daripada rakan seperjuangan UMNO, MCA yang menuntut supaya jawatan timbalan perdana menteri diserahkan kepada mereka.

Pak Lah semakin hari semakin tertekan dan tak cukup dengan tekanan yang dihadapi
,tekanan selanjutnya diberikan dari kalangan ahli MT UMNO sendiri yang inginkan peralihan kuasa disegerakan.Tok Najib dah jadi calon tunggal untuk Presiden dan hari ini pula Pak Lah menyelar tindakan Tan Sri Muhyiddin sebagai dalang yang cuba menjatuhkan beliau. Pak Lah jadi serba tak kena dan akhirnya yang dapat keuntungan ialah pakatan rakyat. Jelaslah sekarang ini Pak Lah seba tak kena.

Tiada ulasan: