Translate

Followers

EZ Q

Ahad, 5 Oktober 2008

Isn't Bee End Will Be End ?? - Malaysiakini

Assalmualaikum ... salam perjuangan
alhamdulillah syukur ke hadrat allah kerana masih lagi diberikan peluang untuk jari jemari ini terus menari diatas papan kekunci dekstop di cc merlimau ini. Dan syukur yang tak terhingga dan tak terucap kerana masih lagi diberikan peluang oleh Allah untuk berada dalam bulan syawal yang mulia ini.
diam tak diam dah seminggu berhari raya tapi masih ada lagi yang masih beraya diucapkan selamat beraya han berhati-hatilah semasa berjalan raya dihari raya supaya anda tidak mendapat malang dihari yang mulia ini.
Tajuk entry kali nie memang best dan da boom sebabnya berkait dengan raya juga iaitu kesan daripada pilihanraya yang berlangsung pada 8 mac yang lalu .. walaupun sekarang nie dah dekat 7 bulan kerajaan persekutuan memerintah negaraku yang tercinta malaysia tapi banyak krisis yang melanda kawan-kawanku dari parti cap keris bersilang. almaklum terkejut teman lepas nengok berita semalam warta perdana tv3 malam semalam yang memaparkan kenyataan yang rasanya tak taulah kawan-kawanu dari umno perasan ke tak. Kenyataan yang dikeluarkan oleh salah seorang dari pimpinan BEE End yang menyelar parti-parti perkauman yang terdapat dalam bee end (including UMNO -melayu, MCA- cina dan MIC - india) bahawa parti-parti perkauman yang ada sekarang ini sudah tidak relevan lagi dan tidak sesuai digunakan lagi.
Kenyataan yang dikeluarkan mengatakan bahawa parti-parti perkauman ini sudah tidak relevan lagi dan sudah sampai masanya parti-parti ini dibubarkan. Maknanya kat sini tak der maknanya UMNO untuk berjuang atas nama perkauman sebaliknya berubah kepada satu parti lain. Jika difikirkan dari segi lojiknya maknanya UMNO sekarang ini dah tak der nilai lagi dimata mereka dan kalau kita rujuk balik sirah nabi SAW pun, nabi tak berjuang atas nama bangsa ( kebangsaan Arab). Cuba kita bayangkan agak-agaklah kalau nabi berjuang sebarkan dakwah atas nama bangsa, kita kat malaysia sekarang nie menganut agama apa yer ??
Oleh itu jelaslah pada kita hanya Islam sahaja yang bersesuaian untuk seluruh ummat manusia dan wajarlah kita bersama-sama dengan perjuangan islam yang kekal dari dulu hingga kini dan buat selamanya.

2 ulasan:

Hasbullah Pit berkata...

Cantik sikit, ada perenggan

Ibnu Mohyeddin berkata...

ok tq atas perhatian